
اینشورتک چیست؟
در چند سال گذشته صنعت بیمه با تحولات بزرگی روبه رو بوده است. نرخ بازدهی شرکت های بیمه بسیار پایین بوده و با افزایش خسارات که به علت کرونا به شرکت ها وارد شد، بیمه گران را به چالش کشید.
اینشورتک چیست؟
با ورود تکنولوژی به عرصه بیمه تاثیرات مثبتی در این صنعت ایجاد شد. در سال های اخیر تعداد شرکت هایی که تمرکزشان بر صنعت بیمه است افزایش یافته که به شرکت های اینشورتک معروف هستند.
کلمه اینشورتک insurtech از دو کلمه بیمه insurance و تکنولوژی technology تشکیل شده است.
تکنولوژی های نوآورانه که در صنعت بیمه استفاده می شود، همان اینشورتک است. در واقع این کلمه الهام گرفته شده از کلمه فینتک است.
در واقع با این تکنولوژی اشکال مختلف بیمه، محصولات و خدمات برای مشتری جذاب تر می شوند. اینشورتک مدل کسب و کار بیمه سنتی را بررسی و به چالش می کشاند. هدف اصلی این فناوری ارزیابی ریسک و قیمت گذاری بیمه ای بهینه است.
بهره وری در صنعت بیمه با اضافه شدن هوش مصنوعی بیشتر می شود.
نحوه کارکردن اینشورتک چگونه است؟
از بزرگ ترین چالش ها برای هر بیمه گری تقلب است. و بیمه گر تلاش میکند تقلب زا به حداقل برساند. اما سوالی که اینجا پیش می آید این است که چگونه تقلب را به حداقل برسانیم؟
برای به حداقل رساندن تقلب، چندین راهکار وجود دارد:
پذیره نویسی و ثبت نام هوشمند: به کمک دستگاه ها تجزیه و تحلیل های پیشرفته در مرحله پذیره نویسی انجام می شود. در واقع دستگاه ها، ابزارهای پوشیدنی و حسگرهای داخلی روی وسیله نقلیه طیف وسیعی از دادهها را برای کمک به شناسایی نشانههای تقلب فراهم می کنند.
تعیین حق بیمه توسط هوش مصنوعی
هوش مصنوعی میتواند در تصمیم گیری حق بیمه، به کمک شما بیاید. پر کردن پرسشنامه از روش های سنتی است که جهت تعیین حق بیمه در بین شرکت های بیمه رایج است. اما اینشورتک دقیقا در همین نقطه عصای دسته شرکت های بیمه است. چگونه؟
شرکت بیمه میتواند با طراحی یک ربات چت از میان انبوه داده های جمع آوری شده از منابع مختلف، مشتری بالقوه را پیدا کند.همچنین هوش مصنوعی میتواند رفتار آینده مشتری را بر اساس رفتار و اقدامات فعلی آنها پیش بینی کند.
همچنین با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی٫ میتوان میزان ریسک هر فرد برای بیمه شدن را نیز تشخیص داد.
کاریما با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی به عنوان مشاور بیمه و سرمایه گذاری در اختیار شما می باشد.
مزایای اینشورتک چیست؟
مزایای اینشورتک هم برای شرکت های بیمه وهمبرای مشتریان تعریف شده است. برای بیمه گران از این جهت که منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه می شود حائز اهمیت است. این بهبود کارایی به بیمهگران اجازه میدهد تا منابع را به طور مؤثرتری تخصیص داده و بیمه رقابتی ارائه دهند.
مشتریان نیز از تجارب پیشرفته تری همچون خرید های بی نظیر بهره مند خواهند شد.
تجربه مشتری بهبود می یابد: کاربران با کمک تکنولوژی نیازی به حضور فیزیکی در شعب و صحبت با کارمندان آنجا را ندارد. آینده اینشورتک به سمت خدمات آنلاین است.
ارتقا کارایی: دارندگان بیمه نامه اغلب میتوانند از طریق اینترنت و اپلیکیشن گزینه های را تحقیق و بررسی کنند. در واقع بدون اینکه شما نیاز به انتظار برای دسترسی به نماینده یا ساعات کاری شرکت های بیمه داشته باشید، امکان دسترسی سریع و بدون پیچیدگی به اطلاعات برای شما فراهم است.
بهبود انعطاف پذیری: اینشورتک پیشنهاد های ارائه میدهد که به همراه برنامه های انعطاف پذیر، شخصی سازی شده، کوتاه مدت و قابل انتقال هستند.
کاهش هزینه های عملیاتی: شرکت های اینشورتک برخلاف شرکت های سنتی بیمه، وابسته به کار دستی نیستند و میتوانند از راه دور با کارکنانی که با مشتریان در سراسر جهان در ارتباط هستند، فعالیت کنند.
نتیجه گیری
اساسا صنعت بیمه را اینشورتک متحول میکند. همچنین نحوه تعامل بیمه گذاران با مشتریان، ارزیابی ریسکها و تسویه خسارت را اینشورتک ابداع کرده است. کارایی عملیات با به کارگیری فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل پیشرفته و اینترنت اشیا، کارایی بهبود می یابد. اینشورتک تجربیات شخصی را ارائه میدهد و نوآوری را به پیش میبرد. شرکتهای بیمه باید فناوری بیمه را بپذیرند تا در بازی باقی بمانند و در بازاری که به سرعت در حال تحول است، مزیت رقابتی کسب کنند. همانطور که این حوزه به پیشرفت خود ادامه میدهد، فرصتهای جدیدی را برای بیمه گران و مشتریان به طور یکسان ارائه میدهد.